Дендрометрија, Искоришћавање шума 1 и 2, Екологија гајења шума и Гајење шума 1, Семенарство, расадничарство и пошумљавање, Шумарска ентомологија, Шумска фитопатологија
Циљ теренске наставе из предмета Дендрометрија је употпуњавање теоријских знања кроз практичну примену различитих техника и метода прикупљања (премера), обраде, вредновања (анализе) и презентације информација о појединачним стаблима и шумским састојинама.
Циљ теренске наставе из предмета Искоришћавање шума 1 и 2 је да студенти стекну практична знања за самосталан рад на пословима искоришћавања шума, упознајући се са техником и технологијом, шумским сортиментима и њиховом израдом, планирањем радова, а нарочито у области проучавања и рационализације фаза технолошког процеса.
Циљ теренске наставе из предмета Екологија гајења шума и Гајење шума 1 је упознавање студената са основном проблематиком гајења шума на терену, у конкретним типовима шума и станишним условима, на локалитетима у околини Београда, и у оквиру наставних база Шумарског факултета на Гочу и у Дебелом Лугу.
Циљ теренске наставе из предмета Семенарство, расадничарство и пошумљавање је да се студенти практичним радом обуче за планирање и релизацију неопходних активности у савременом шумском семенарству, производњи садница у расаднику и пословима пошумљавања на површинама где се подижу вештачке шуме (сечинама, прогалама, деловима природних шума где спонтано обнављање није могуће, као и за оснивање интензивних засада).
Циљ теренске наставе из предмета Шумарска ентомологија је упознавање студената са појавом и штетама које причињавају шумски инсекти у расадницима, културама и састојинама. Студенти штетне инсекте идентификују на терену, процењују интензитет напада и штете, и предлажу мера сузбијања.
Циљ теренске наставе из предмета Шумарска фитопатологија је упознавање студената са појавом болести у расадницима, културама и шуми, идентификовањем паразита на терену, проценом интензитета и тендецијама развоја болести, прогнозом и планирањем мера сузбијања. Такође, циљ наставе је да се студенти оспособе да на терену директно учествују у санирању нападнутог објекта, као и заштити дрвета после сече стабала на шумским стовариштима.
Оспособљеност учесника да самостално решавају практичне стручне проблеме из области које су обухваћене садржајем теренске наставе.
– Обука за рад са мерним инструментима који се користе у Дендрометрији, премер обореног и дубећег стабла и одређивање њихове запремине, старости и прираста, прикупљање таксационих података по основним методима уређајне (састојинске) инвентуре шума, обрада података, одређивање запремине, старости и прираста састојине, анализа и презентација података.
– Снимање потребних елемената на обореним стаблима лишћарских и четинарских врста дрвећа потребних за теоријско кројење и избор најповољније варијанте кројења. Снимање елемената за установљење норми сече и израде шумских сортимената и за установљење норми привлачења шумских сортимената различитим средствима за рад (механизована средства, анимали). Израчунавање норми рада. Израда извођачког плана искоришћавања шума (калкулације трошкова, избор средстава и опреме, динамизирање извођења радова и др.). Организација рада, припрема производње и практично извођење фазе или дела фазе технолошког процеса у конкретним производним условима.
– Дефинисање основних карактеристика шуме: еколошких фактора као одлучујућих чинилаца у циљу избора одговарајућих метода природног обнављања и неговања одређених типова шума, састојина са аспекта гајења шума – основне карактеристике, класификација стабала у састојини, дефинисање развојних фаза састојине. Мере неге шума (осветљавање подмлатка, чишћење, проредне сече, избор стабала будућности, дознака стабала за сечу, остале мере неге шума) наших најважнијих врста дрвећа. Обнављање шума: дефинисање услова за успешно природно обнављање, извођење одређених метода обнављања шума наших најважнијих врста дрвећа, помоћне мере природном обнављању. Прикупљање података за израду плана гајења шума, израда узгојног плана.
– Кандидовање, бонитрирање и регистровање семенских састојина; методе сакупљања урода у семенским објектима; организација и производња садница класичним путем и у контејнерима; оцена квалитета, здравстевног стања и стандардизација садница; припрема терена и извођење пошумљавања; спровођење мера нега у вештачки подигнутим шумама (окопавање, прореде, орезивање грана);
производња садница меких лишћара; припрема терена за подизање интензивних засада меких лишћара; мере неге и заштите у интензивним засадима меких лишћара.
– Студенти се упознају са штетним инсектима и болестима стабала у семенским састојинама и у расадницима. Упознавају се са начином здравственог прегледа садница, уочавању симптома, уочавању оштећења од инсеката и саме инсекте, детерминишу их и одређују мере заштите (дезинсекција семена, дезинсекција земљишта, дирекна заштита надземих делова садница старијих од 1 године), упознавање са најчешћим болестима штеточинама у четинарским културама и демонстрирају се директне мере заштите, тј. третирање стабала одређеним инсектицидом или фунгицидом, обилазе се плантаже меких лишћара (пре свега топола), указује на назначајније штетне инсекте и болести и препоручују мере заштите, затим се детерминишу најважнији ентомолошки проблеми у четинарским (смрче, јела и борови) и лишћараским (буква, храст) састојинама. Указује се значај клисофагних инсеката и методе заштите дрвета (после сече стабала) на шумским стовариштима где се студенти упознају са проблемом трулежи у четинарским (смрче, јела и борови) и лишћараским (буква, храст) састојинама. Указује се на значај трулежи и методима заштите дрвета (после сече стабала) на шумским стовариштима.