Globalizacija i marketing proizvoda od drveta
Osnovni cilj predmeta je upoznavanje studenata sa procesom globalizacije i njenim uzrocima, posledicama i promenama u oblasti ekonomije i tržišta proizvoda od drveta. Na osnovu veličine i strukture promena na globalnom tržištu potrebno je definisati odgovarajući marketing koncept preduzeća, što predstavlja dodatni cilj ovog predmeta.
Razumevanje procesa globalizacije i s tim u vezi ovladavanje znanjima koja se odnose na procese kreiranja marketing strategija preduzeća u novonastalim uslovima.
Kurs sadrži pojmovno određenje i objašnjenje procesa globalizacije, uzroke njenog nastanka i posledice njenog razvoja. Poseban deo kursa posvećen je liberalizaciji svetske trgovine drvetom i proizvodima od drveta i s tim u vezi formiranja i uloge regionalnih grupacija u međunarodnoj trgovini ovim proizvodima. U okviru ovog dela istraživaće se i značaj proizvoda od drveta u globalnoj ekonomiji kao i GDP-u pojedinih zemalja. Uloga i značaj trgovine drvetom i proizvodima od drveta u vezivanju ugljenika.
Poseban deo kursa odnosi se na izvozni marketing, efekte i motive izvoza i uvoza proizvoda od drveta kao i prikaz strategija ulaska preduzeća na inostrana tržišta (marketing miks, direktan i indirektan izvoz proizvoda od drveta i ulogu trgovačkih kompanija, brokera, agenata i ostalih učesnika u izvoznim poslovima koji se odnose na drvo i proizvode od drveta).
Studijski istraživački rad: sprovođenje istraživanja u skladu sa zadatom temom.